Moda zmienia się bardzo dynamicznie – wiedzą o tym nie tylko projektanci, pasjonaci, ale także sprzedawcy, którzy próbują dotrzeć do klientów ze swoim asortymentem. Właściciele sklepów i mniejszych stoisk handlowych muszą mieć na uwadze te zmiany, by cały czas dostosowywać swoją ofertę. Na co warto uważać i co zrobić, by podejmowane decyzje handlowe przyniosły skutek w postaci lepszych wyników finansowych?

Prowadzisz sklep odzieżowy? Na to musisz uważać!

 Zazwyczaj bardzo trudno jest przewidzieć to, w którym kierunku pójdzie moda. Nawet najwięksi fachowcy nie są w stanie z pełnym przekonaniem stwierdzić, co ludzie będą nosić w następnym sezonie i na jakie ubrania w szczególności dobrze jest zwrócić uwagę. Oczywiście mogą przewidywać i snuć rozmaite teorie, jednak rzeczywistość często brutalnie weryfikuje tego typu analizy.

Nie oznacza to jednak wcale, że nie możemy wskazać pewnych okresów i wydarzeń, które decydują o tym, że gusta i potrzeby klientów sklepów odzieżowych nieco się zmieniają. To z kolei pozwala zaplanować katalog produktowy.

  • Na pewno warto przygotować się na konkretne sezony. Odpowiednio wcześnie stwórz ofertę wiosenną, letnią, zimową i jesienną, tak aby nie przegapić wzrostu zainteresowania konkretnymi produktami.
  • Cały czas obserwuj, co robią największe marki! W końcu to one tworzą trendy modowe i to one dyktują, co się nosi, a także co się sprzedaje. Bo choć możemy wskazać pewne kreacje, które kupowane są zawsze (jak na przykład beżowe swetry, klasyczne sukienki, czy legginsy), zawsze pojawia się coś nowego, co z miejsca zdobywa sporą popularność. Jeśli zareagujesz w odpowiednim momencie, możesz przyciągnąć do swojego sklepu klientów, a co za tym idzie, poprawić wyniki sprzedaży.
  •  Pamiętaj, moda często wraca! Nawet jeżeli niektóre kreacje przez dłuższy czas nie cieszyły się zbyt dużym zainteresowaniem, nie oznacza to, że nie mogą wrócić do łask. Wręcz przeciwnie – do takich sytuacji dochodzi bardzo często, dlatego po raz kolejny warto obserwować rynek i reagować na wybory konsumentów.

 Prowadząc sklep odzieżowy, musisz cały czas mieć rękę na pulsie. Istotna jest świadomość, że trendy modowe mogą zmieniać się na wiele sposobów i w wielu sytuacjach, toteż Twój katalog produktowy nie może być nudny. Nie zapominaj także o swoich klientach – ich potrzebach, specyfice, czy też przyzwyczajeniach.

Oferta sklepu z ubraniami – gdzie robić zakupy?

 Skoro zatem moda zmieniać się tak dynamicznie i tak dużo jest okazji do odświeżenia asortymentu, wypada wyjaśnić, jak i gdzie szukać nowych produktów. Jako sprzedawca, doskonale wiesz, że bez odpowiednich dostawców trudno myśleć o zwiększeniu sprzedaży. To samo tyczy się renomy sklepu i liczby lojalnych klientów.

Mnóstwo ubrań, które mogą pojawić się w Twoim katalogu, znajdziesz w Chińskim Centrum Handlowym GD Poland. Współpracujemy z hurtownikami dostarczającymi towary z Azji – głównie z Chin, choć nie tylko. Skorzystanie z ich pomocy może być dla Ciebie bardzo opłacalne. Dlaczego?

Przede wszystkim zyskujesz dostęp do ogromnego rynku, który umożliwia przeprowadzanie częstych zmian w ofercie. Jesteś w stanie zamówić bowiem produkty różnych typów i dla konkretnych odbiorców – kobiet, mężczyzn, dzieci, miłośników mody streetwearowej, osób szukających kreacji glamour, stawiających na bogactwo kolorystyczne, czy też koncentrujących na stonowanych, spokojnych odcieniach.

Rozbudowany katalog pozwala swobodnie kształtować ceny i planować budżet, który zostanie przeznaczony na zakup nowego asortymentu. Nie mówiąc już o korzystnych warunkach tego typu inwestycji. Dzięki współpracy z dostawcami ubrań z rynków azjatyckich możesz na bieżąco reagować na trendy modowe i na ich podstawie dostosowywać własny katalog, który sprawi, że zyskasz kolejnych klientów, a następnie poprawisz wyniki sprzedażowe. Cała sztuka polega na podejmowaniu dobrych, przemyślanych decyzji. Mamy nadzieję, że za sprawą podanych powyżej informacji, będzie to dla Ciebie łatwiejsze.