Każdy sprzedawca ma na głowie mnóstwo spraw, którymi musi się zająć, by skutecznie zawalczyć o zainteresowanie klientów, a także podtrzymać dobre wyniki sprzedaży. Istotna jest reklama, ciągła komunikacja z odbiorcą, planowanie zamówień, czy też zarządzanie cenami. A do tego wszystkiego dochodzi jeszcze oferta, która w każdym okresie roku powinna być na tyle atrakcyjna, by zdołała przyciągnąć wielu kupujących. Jak zatem podejść do tego tematu? O czym koniecznie warto pamiętać?

Najlepszy czas na nową ofertę w sklepie

 O tym, że katalog produktowy dostępny w sklepie powinien się co pewien czas zmieniać, wie każdy doświadczony handlowiec. Nawet najciekawsze towary mogą się w końcu klientom znudzić, a do tego dochodzi sezonowe zainteresowanie konkretnymi rzeczami. Biorąc to wszystko pod uwagę, jesteśmy w stanie wskazać kilka okresów, kiedy to odświeżenie asortymentu w sklepie okaże się szczególnie potrzebne.

  • Zmiana pór roku – czas ten jest istotny dla podmiotów oferujących odzież i sprzęt sportowy. Produkty muszą być dopasowane do pogody, w przeciwnym wypadku będą bezużyteczne.

 

  • Sezonowa moda – warto obserwować rynek, by wiedzieć, w czym w danym momencie gustują Twoim klienci. Jeśli na rynku pojawi się coś, co wzbudza ich zainteresowanie, dobrze będzie pomyśleć o dostosowaniu oferty.

 

  • Ważne wydarzenia, specyficzne okresy – tutaj wymienić możemy chociażby rozpoczęcie roku szkolnego, sezon weselny, karnawał, czy też pory świąteczne. Oczywiście nie dla każdej firmy tego typu sytuacje będą istotne, jednak dobrze jest cały czas analizować to, jak możesz dotrzeć do nowych odbiorców.

 

Do tego wszystkiego należy dodać jeszcze spadek przychodów i trudności z przekonaniem klientów do aktualnej oferty. Wtedy zmiana asortymentu może być jedynym sposobem na uratowanie biznesu. Zwłaszcza gdy konkurencja nie śpi.

Gdzie szukać nowych produktów do sklepu?

 Wybór właściwego momentu na odświeżenie katalogu jest ważny, jednak nie stanowi rozwiązania całego problemu. Musisz jeszcze znaleźć towary, które zaciekawią kupujących na tyle, że zmiana oferty po prostu Ci się opłaci.

Jak to zrobić? Na pewno przydatna będzie analiza rynku i zachowań konsumentów, by odkryć, czego tak naprawdę oczekują. Gdy zrobisz już listę zakupów, musisz zająć się poszukiwaniami dostawców. W tym pomoże Ci Chińskie Centrum Hurtowe GD Poland. Udostępniamy powierzchnie handlowe hurtownikom rozmaitych towarów pochodzących z krajów azjatyckich, przede wszystkim z Chin. Z tego powodu:

  • zyskujesz dostęp do bogatej oferty – zakupy robią u nas właściciele sklepów odzieżowych, obuwniczych, sportowych, elektronicznych, z tekstyliami domowymi, zabawkami i wielu innych,
  • jesteś w stanie łatwo dobierać nowe produkty – nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, aby skupić się na jak największym zróżnicowaniu cenowym, konkretnych materiałach, designie, czy też grupie docelowej. Tak szeroki wybór zdecydowanie ułatwia przygotowywanie strategii sprzedażowej,
  • możesz składać zamówienia hurtowe – GD Poland to dobre miejsce dla osób prowadzących zarówno duże sklepy, jak i niewielkie stoiska handlowe. Za każdym razem możliwości jest mnóstwo,
  • masz dostęp do katalogu online – z poziomu komputera, tabletu lub telefonu sprawdzisz, co u nas dostaniesz i na co możesz liczyć. Masz więc dużo czasu i swobody na planowanie zakupów i tego, jak zareklamujesz nowe produkty swoim klientom.

Chińskie Centrum Hurtowe GD Poland pozwala nawiązać współpracę z wieloma hurtownikami, którzy mogą wydatnie pomóc w zwiększeniu zainteresowania Twoim sklepem. Zmiana asortymentu to zawsze okazja do tego, aby ponownie zaciekawić odbiorców i zachęcić ich do powrotu lub większej aktywności.

Oczywiście zawsze warto robić to z głową, w sposób przemyślany, tak aby postawić na towary, które rzeczywiście mogą się sprzedać. Z pewnością pomoże Ci w tym dokładna analiza rynku i współpraca ze sprawdzonymi dostawcami.