Przyjęcie właściwej strategii sprzedażowej leży w interesie każdego sklepu internetowego. W końcu pozwala ona zwiększyć zyski, a także zdobywać nowych klientów, którzy następnie mogą wracać po kolejne produkty bądź usługi. W e-commerce, a więc w sprzedaży internetowej, sporą popularnością cieszy się tak zwany up-selling. W poniższym artykule wyjaśniamy, co to jest i w jaki sposób może przyczynić się do umocnienia Twojej pozycji na rynku. Jednocześnie poruszamy w nim istotną kwestię związaną z doborem nowych produktów, które Tworzyć będą ofertę sklepu.

Co to jest up-selling? Dlaczego warto się nim zainteresować?

 Up-selling to strategia sprzedażowa, która polega na zaproponowaniu klientom produktów bądź usług z wyższej półki niż to, co pierwotnie wybrali. Dzięki niej sprzedawca może liczyć na większe zyski, kupujący natomiast na lepsze doświadczenie. Przykładów up-sellingu jest sporo. W przypadku sklepów internetowych oferujących buty technika ta przełoży się na przykład na udostępnienie klientom produktów wykonanych z materiałów o wyższej wytrzymałości mechanicznej, czy też zapewniających skuteczniejszą ochronę przed wpływem czynników zewnętrznych.

Up-selling da się wprowadzić niemal na każdym rynku. Chodzi przede wszystkim o to, aby mieć w zanadrzu coś, co jest w stanie zainteresować kupującego. Tyczy się to zarówno produktów, jak i usług. Oczywiście nie można robić tego nachalnie. Wystarczy dodatkowa sekcja bądź ekran pojawiający się pod koszykiem zakupowym, na którym znajdować będą się droższe towary z tej samej kategorii. Ostateczna decyzja i tak należy do klienta.

Sprawnie przeprowadzony może pozytywnie wpłynąć na zyski ze sprzedaży. W końcu chodzi o to, aby proponować produkty i usługi lepsze, a co za tym idzie, droższe. Działania zachęcające kupujących trzeba dobrze zaplanować, żeby przyniosły właściwy efekt.

Up-selling w sklepie – liczy się produkt!

 Nawet najlepsza strategia nie poprawi jednak Twojej sytuacji, jeżeli nie pójdzie za nią odpowiednia oferta. Towary, jakie chcesz zaproponować w ramach up-sellingu, muszą być na tyle atrakcyjne pod względem jakości i designu, by klient rzeczywiście rozważył przeznaczenie na ich zakup większej sumy. Może być to związane między innymi z użyciem lepszych jakościowo materiałów, ciekawym designem, czy też rozmaitymi dodatkami, które wyróżniają dany towar na tle pozostałych.

Zanim jednak skomponujesz taką ofertę, koniecznie zadbaj o nawiązanie kontaktu z właściwymi dostawcami. Podmiotami, które będą w stanie produkty z najwyższej półki. Gdzie ich szukać? Na przykład w Chińskim Centrum Handlowym GD Poland! Jest to miejsce, w którym znajdziesz hurtowników zapewniających dostęp do towarów z Chin i innych krajów azjatyckich. Dlaczego warto się nimi zainteresować i jak ma się to do strategii up-sellingu?

  • Proponowany przez nich katalog jest bardzo szeroki, co zdecydowanie ułatwia kompletowanie oferty sklepowej. I to niezależnie od branży, w której działasz. Do dyspozycji masz mnóstwo ubrań, sprzętów elektronicznych, biżuterii, butów, kosmetyków, czy też zabawek. Wymieniać można tak długo, dlatego najlepiej będzie przekonać się o tym na własne oczy.

  • Ze względu na rozbudowaną ofertę, masz pełną swobodę podczas dobierania produktów pod kątem cenowym. Zdecydowanie łatwiej będzie Ci zatem zaplanować swój katalog w taki sposób, aby z jednej strony zachęcał klientów do poszukiwania lepszych rozwiązań, a z drugiej nadal odpowiadał ich możliwościom finansowym.

 

  • Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze korzystne warunki składania zamówień. Współpraca z dostawcami z Chin może Ci się po prostu opłacić, co stanowi najlepszą zachętę do tego, aby odwiedzić Centrum GD Poland. I to bez względu na to, czy sprzedaż prowadzisz stacjonarnie, czy głównie w internecie.

 

Up-selling w e-commerce to strategia, która ma wielu zwolenników. I nic w tym dziwnego, w końcu prawidłowo zrealizowana zapewnia znaczny wzrost zysków. Pamiętaj jednak o tym, że wymaga ona odpowiedniego katalogu produktowego!